Alice i underlandet

Ikväll har jag sett Tim Burtons Alice i underlandet i 3d som jag verkligen sett fram emot. Den var verkligen magisk och 3d är ju riktigt ballt. Man hamnar i en riktig sagovärld med bland annat en talande vattenrökande larv, en flinande katt som kan gå upp i rök (min favorit!) soldater av spelkort och så vidare. Alice hade dessutom skinn på näsan vilket ger extra plus. Mindes inte sagan om Alice i underlandet alls men filmen var verkligen stämningsfylld och mysig. Johnny Depp kan verkligen se ut som en sagofigur. Lite liknande roll här som i Kalle i Chokladfabriken. Den är också bra för övrigt.




Tidigare var jag ute i det fina solvädret och åkte snowboard med Stefan i Hammarbybacken. Den var ungefär som Kalixbacken men hade inte räknat med mer då den ligger inne i stan. Den är så löjligt nära mig så var ju tvungen att äntligen testa den. Och det var jätteroligt att åka lite snowboard även om liften upp tog 6 min och åket ner under 2 min. Men nästa helg ska vi åka på riktigt i Romme. Längtar! Det är så himla härligt väder nu alltså. Känns som att de börjar bli vår! Iallafall på dagarna när solen värmen, kvällarna är ju fortfarande isande kalla.
Vilken ovanligt skön och bra helg det här har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0